מקומות עצירה בדרך ללפקדה

תעלת קורינתוס

תעלה מדהימה המחברת את המפרץ הסרוני למפרץ קורינתוס. אורכה של התעלה הוא 6 קילומטר, בשני הקצוות של התעלה הוקמו גשרים לצורך מעבר כלי רכב. התעלה היפה ידועה כמעבר של ספינות תיירים ויאכטות פרטיות. אחת החוויות המרהיבות ביוון היא התצפית על תעלת קורינתוס, מפעל הנדסי מרשים ויוצא דופן – לא רק בקנה מידה יווני מקומי, המספק לאזור את האטרקציה העכשוית המשמעותית ביותר. למי שמגיע לכאן מומלץ לעלות לחצי יום של הפלגה על יאכטה מקומית מאובזרת ומצוידת, להתמכר למראות המהממים הניבטים מכל עבר מן הצוקים בהם חצובה התעלה משני צידיה. בתעלת קורינתוס תוכלו להנות מאחת האטרקציות המדליקות ביותר – קפיצת באנג'י, מומלץ !!! 

קירותיה של התעלה נישאים לגובה של 90 מטר מעל פני המים. מעל התעלה הוקמו שני גשרים, אחד למסילת רכבת והשני לכביש ראשי ממרכז יוון לפלופוניסוס. כיום עוברות בתעלה בעיקר ספינות תיירים, מאחר שרוחבה אינו מספיק גדול למעבר אוניות משא מודרניות. כ-11,000 אוניות בשנה עוברות בתעלה. התעלה תרמה רבות לחיזוק מעמדה של העיר פיראוס כנמל עיקרי בים התיכון. לנוסעים בדרך מאתונה ללפקדה תעלת קורינתוס יכולה להיות נקודת עצירה מהממת בדרך. מפליא שהיוונים לא טורחים לשים שילוט לכיוון תעלת קורינתוס המופלאה הזאת. כל הפלא הזה עובר מתחת לאוטוסטראדה בין אתונה לפלופונסוס בלי שום אזכור מיוחד, לכן שימו לב לרדת מהאוטוסטרדה ימינה בשילוט – לעצור לצלם ולהצטלם ולהמשיך אל האוטוסטרדה לכיוון פטרה – ריו. 

 

העיירה "דלפי"

העיירה "דלפי", אתר היסטורי מיתולוגי "משכנה של האורוקל " מתקופת יוון העתיקה. מקום מושבו של האורקל של דלפי הוא האתר החשוב ביותר ועל ידי רבים הוא נחשב כאתר בעל החשיבות הארכאולוגית הגדולה ביותר ביוון כולה. העיירה דלפי עצמה, היא עיר מסחרית קטנה, הממוקמת על קצה צוק ומספקת נוף מדהים על השטח שמסביב. יש בה בתי מלון קטנים וחנויות צבעוניות – כדאי לבקר במוזיאון דלפי המכיל אוסף נפלא של פסלים עתיקים ובאתר הארכאולוגי כולו בהם נמצא "מקדש אפולו" וההיפודרום. 

מתאים לנוסעים המחליטים לבלות לילה באתונה ואח"כ ממשיכים ללפקדה, כיוון שזה קצת מאריך את הדרך. מומלץ בחום! 

למלון דלפי לחץ כאן

למלון אמליה דלפי לחץ כאן

הכפר Elaionas & Diakopto

 בדרך צפונה מתעלת קורינתוס ניתן למצוא מספר כפרים ציוריים על קו החוף ביניהם הכפרים Elaioas & Diakopto.
אנו ממליצים לעצור כאן ללילה ולנסוע ברכבת הרים בין Diakopro ל Kalavrita. המרחק בין שני הכפרים הוא 22 ק"מ ולכן אורך הנסיעה הוא בערך כשעה.

5

רכבת הרים או בשמה המקומי "Odontotos" (ביוונית: שן) נוסעת בין הרים בתוך קניון הסלע השני ביוון, מטפסת על הנקיק הצר והפנטסטי אל ההרים. הנסיעה כלכך יפה ומיוחדת הרכבת עוברת דרך מנהרות, נחלים, מפלים, ונופים נדירים.

מלון מעולה ומומלץ באיזור לחץ כאן

פשוט חוויה מומלצת!!!


 אחרי שהותכם בכפר, מומלץ לנסוע כ 50 דקות על אוטוסטרדה לכיוון גשר Interio ודרך נמל Rio לקחת מעבורת המעבירה רכבים (בעלות הנמוכה מגשר האגרה) לצד השני של הגשר להמשך נסיעה לכיוון לפקדה דרך Messolongi. בדרך ללפקדה, עצירה ב Diakopto  יכולה להיות חוויה מרעננת כמו גם המשך הנסיעה המאפשרת תצפית על הגשר התלוי מהמעבורת הלוקחת 20 דקות בלבד וכך להנות מבריזת ים ומנוחה.

suspension bridge crossing Corinth Gulf strait, Greece. Is the world's second longest cable-stayed bridge;

פטרה – Patra

patras-greece-3

"פטרה"  היא העיר השלישית בגודלה ביוון בדרך ללפקדה, העיר נמצאת בצפון-מערב פלאפניסוס, על חוף הים היוני. בעיר פטרה (פטרס בפי המקומיים) למעלה מ-200,000 תושבים. היא אחת מערי המסחר הימי והיבשתי ויש בה נמל גדול ומשגשג. העיר מרכזת נתיבי סחר ימיים מהים האדריאטי והיוני – קו מעבורות קבוע מאיטליה ואת התנועה מגשר ריו-אנטיריו. העיר משופעת במסעדות בתי קפה, טאברנות ומרכזי קניות. קיים שוק שפועל בסופי שבוע ליד כיכר "פסילה אלאוניה" – גן שעשועים באזור העיר וקרנבל מפורסם שנערך בעיר בין חודשי פברואר-מרץ. האתר הבולט ביותר בפטרה הוא התאטרון הרומי ששוקם ומשמש כתיאטרון פתוח להצגות וקונצרטים בתקופות הקיץ. כמו כן ישנם הריסות מצודה וניציאנית, שריד משלטונה בעיר במהלך המאה 18 השולטת על העיר ומשמשת כיום כאתר פתוח. לאחר חציית הגשר הגדול של "פטרה" בפנייה שמאלה בתחנות הדלק ניתן לעצור לסובלקי בורקס גבינה ועוד מטעמים מקומיים.

למלון פטרה לחץ כאן 

האי "Aitoliko"

לאחר שעברנו את הגשר פטרה – ריו בדרכנו לאי לפקדה, שווה לעצור באי "Aitoliko"  או שכפי שמכנים אותו המקומיים "אי הציפורים", הוא אי מיוחד ה"יושב" בתוך ימת מים מתוקים ומחובר ליבשת בכל צידו ע"י שני גשרים, האי הוא בעצם עיירה אחת גדולה המאכלסת בסביבות 10,000 תושבים. באי אפשר לבקר בטברנות ומסעדות מקומיות להנות מהטבע הירוק באי וממיני הציפורים השונות. בהחלט שווה ביקור. 

1

222

אמפילוכיה – Amfilochia

Amfilochia 2

עיר ועירייה בחלקה הצפון מערבי של יוון, אמפולוכייה שוכנת למרגלות הרים ובקצה מפרץ Ambracian  ממש על הדרך המובילה לאי לפקדה. על הטיילת תוכלו לשבת ולהנות מהנוף בבתי קפה ומסעדות מקומיות, לצד המזח דייגים פורקים את שלל היום מסירות דייג צבעוניות ואשר מועבר טרי טרי לטברנות. בעיר בתי ספר יסודיים, חטיבת ביניים וגימנסיה אשר אליהן מגיעים ילדים ובני נוער מכל האזור.  צלצולי פעמון מהכנסיות ברקע בנוסף בנקים וסופרמרקט.  בהחלט שווה כעצירה אחרונה לפני ההגעה לאי לפקדה.  

העיר לפקדה (לפקאס)

15

עיר הבירה של האי לפקדה בהחלט יכולה להיות הנקודה הבאה לעצירה ישר אחרי חציית הגשר אל האי.  שם אפשר לעצור לאכול בטברנות מצוינות בחצי מחיר, לארוחת טובה במחיר נוח או לשתות קפה באחד מבתי הקפה באזור. ניתן גם לבקר בשווקים בעיר ולהנות ממסע קניות, מסע צילומים של צבעוניות העיר, טיול לאורך מזח הטיילת להתרשם משלל המפרשיות והיכטות המנקדות את המרינה או פשוט לעשות טיול קצר במדרחוב.